Општинска управа Нова Варош је оформљена према Одлуци о организацији општинске управе усвојена је на седници одржаној 21.12.2020.. године, под бројем 06-85/4/2020-02, објављена у Службеном листу општине Нова Варош 25-2020. Овом Одлуком уређују се питања организације, делокруга и начина рада Општинске управе и друга питања од значаја за њен рад.
Према овој Одлуци, у оквиру Општинске управе, као јединствене службе, образују се следеће организационе јединице:
1. Одељење за имовинско правне и послове управљања имовином,
2. Одељење за просторно планирање, стамбене послове, урбанизам и грађевинарство;
3. Одељење за послове инспекције;
4. Одељење за финансије, буџет и послове локалне пореске администрације (ЛПА);
5. Одељење за послове управе, органа општине и друштвене делатности,
6. Одељење за привреду, локални економски развој (ЛЕР) и Канцеларију за младе
7. Одељење за послове инвестиција и јавне набавке
Радом Општинске управе руководи начелник.
За свој рад и рад Општинске управе начелник одговара Општинском већу у складу са Статутом и актом о организацији Општинске управе.
Руководиоце одељења у управи распоређује начелник.
Руководиоци одељења обезбеђују ефикасно и законито обављање послова из делокруга рада одељења, правилном распореду послова, пуној запослености радника и врше друге послове које у оквирима својих надлежности наложи начелник Општинске управе.
За свој рад и рад одељења којим руководе, руководиоци су одговорни начелнику Општинске управе.
Средства за финансирање послова Општинске управе обезбеђују се у буџету Општине, односно у буџету Републике за обављање Законом поверених послова.